In deze tijd wordt er meer dan ooit vanuit huis gewerkt. De een was dit al gewend en de ander niet. In onze ogen zal er bij het ‘nieuwe normaal’ (is dat al een uitdrukking? Jullie begrijpen wat we bedoelen) het thuiswerken blijven. Praten we al over ‘hybride werken’. Hoe ga je hiermee om? En hoe blijf je je medewerker intrinsiek (van binnen uit) motiveren?
Het zit in de intrinsieke motivatie van werknemers, zakelijk gezien, het heeft te maken met;
Bij thuiswerken komen deze punten in de knel. We zijn minder zichtbaar. Dus als we het hebben over bijvoorbeeld autonomie voelen de werknemers zich online wel gewaardeerd? Bij groei speelt bij de werknemer heel erg het gevoel dat hij/zij niet kan groeien. Verbonden zijn (relatie) spreekt voor zich, dit is online op een heel andere manier.
Online wordt er meer taakgericht gewerkt. Dit helpt om zaken af te vinken, dat is positief. Echter, niet iedereen is deze manier van werken gewend, vooral niet als je als je als organisatie procesgericht ingericht bent. Maar emotioneel vinden werknemers het lastig. Het digitale contact ervaart ons brein ook als veel intensiever dan bijvoorbeeld bellen.
Wat kan je doen als werkgever:
Wij hebben een whitepaper geschreven waarbij we dieper ingaan op hoe je je team nu kan begeleiden. 6 stappen om ook nu meer rendement uit je team te halen. Taakgericht of procesgericht, zonder de verbinden te verliezen. Wil alle stappen rustig nalezen? Vraag vrijblijvend onze whitepaper aan: Whitepaper
Wij zijn telefonisch te bereiken op: 06- 538 988 54 of 06- 519 153 02
En per mail: info@kuppensmanagement.nl
Quote:
“Het is niet de sterkste soort, noch de meest intelligente die overleeft, maar diegene die het beste in staat is zich aan te passen aan veranderingen” – Charles Darwin
#samenwerken #communicatietraining #drijfveren #effectiviteit #groepsdynamiek #groepsprocessen #kleurenprofiel #organisatieontwikkeling #persoonlijkekwaliteiten #profiledynamics #teamontwikkeling #teamtraining #veranderproces #zelfsturendeteams #communicatie #efficiëntie #teamspirit #timemanagement