Profile Dynamics:
Inzicht in je drijfveren
PROFILE DYNAMICS
Inzicht in expressie van gedrag, houding en communicatie, van jezelf en van elkaar. Uitgedrukt in 7 drijfveren, we hebben ze allemaal nodig!
Inzicht in je eigen drijfveren
Inzicht, helderheid, samenwerking en communicatie is waar het om draait in een organisatie. Zowel één op één als teams, zoals bij samenwerking tussen mensen die stroef loopt (communicatie!), kunnen we met behulp van Profile Dynamics helpen in hun persoonlijke ontwikkeling en daardoor organisatieverbetering. Niet alleen heel leerzaam, maar ook heel leuk! Het is vooral gericht op je werk, maar je gaat bij deze methode ook drijfveren herkennen vanuit je privé- leven. Een hele praktische analyse die je bruikbare inzichten geeft in hoe je acteert binnen een team.
Je team in beeld
De strategie is geschreven, de plannen uitgewerkt en nu de uitvoering in de praktijk. Wat maakt dat het ene team beter tot uitvoering van werkzaamheden komt dan het andere? Hoe komt het dat die uitstekende medewerker in een andere functie of bij een andere taak minder goed uit de verf komt? Profile Dynamics geeft inzicht in de drijfveren van medewerkers en de onderstroom in het team of organisatie.
Wanneer we weten waarom mensen doen zoals ze doen, wat hen drijft, dan hebben we een belangrijke sleutel in handen om mensen te motiveren, ze meer voldoening te geven in hun werk, de sfeer te verbeteren en hun betekenis voor de organisatie te vergroten. Het inzicht geeft perspectief voor de verdere ontwikkeling van persoonlijk leiderschap, teamontwikkeling en het verbeteren van de organisatieprestaties.
De rapportage
Profile Dynamics maakt drijfveren, vertaald naar een zevental kleuren, van mensen, teams en organisaties helder en inzichtelijk. Op basis van een korte en krachtige vragenlijst ontstaat voor elke deelnemer een persoonlijk profiel.
In de praktijk
Profile Dynamics bestaat uit een individuele online test met 19 vragen welke 20 minuten in beslag neemt. Bij teams krijgen de deelnemers hun eigen profiel en gaan we 2 dagdelen aan de slag om de analyse te bespreken. Dit kan zowel binnen de eigen kantooromgeving als op een externe locatie.