Leren van elkaar, dat is mooi! En al helemaal als je van een ervaren ondernemer iets leert, waar je direct profijt van hebt. De soep wordt nooit zo heet gegeten….
Goed werkgeverschap
Goed werkgeverschap staat bij ons hoog in het vaandel, net als goed werknemerschap. Als we met een eigen team werken, soms ook bv interim op HR gebied of als praktijkmanager in een tandartspraktijk, heb je natuurlijk te maken met mensen. En wij vinden het belangrijk om het iedereen naar z’n zin te maken. Plezier is belangrijk.
En als een medewerker dan een gesprek aanvraagt, schrik je toch altijd even. “Wat zou er aan de hand zijn?” “Wat gaat er niet goed?” Allemaal negatieve gedachten die je dag kunnen bepalen.
En toen dat laatst aan de orde was, had een van ons een gesprek met een ervaren ondernemer en die zei: “Diana, de soep wordt nooit zo heet gegeten als dat hij opgediend wordt!”. Jaja, dacht ik (Diana) nog, dat is wel zo, maar ík zit er mee.
En wat bleek, hij had helemaal gelijk! Het gesprek met de medewerker was heel waardevol. Hij had geen drempel gevoeld en wilde e.e.a. delen. En dat was fijn.
En dat zaken, persoonlijk en zakelijk, bespreekbaar mogen zijn, is een onderdeel van goed werkgeverschap.
En nee, dat betekent niet dat je elke dag alles moet bespreken. Maar dat als er belangrijke zaken zijn, je daar de tijd voor kunt nemen. En dat je werknemer weet bij wie hij of zij moet zijn. En dan zal je zien, de soep word nooit zo heet gegeten.
Samen eens doorpraten over goed werkgeverschap? Neem gerust contact op!
#samenwerken #communicatietraining #drijfveren #effectiviteit #groepsdynamiek #groepsprocessen #kleurenprofiel #organisatieontwikkeling #persoonlijkekwaliteiten #profiledynamics #teamontwikkeling #teamtraining #veranderproces #zelfsturendeteams #communicatie #efficiëntie #teamspirit #timemanagement