Deze maand neem ik jullie mee in de diverse facetten van ondernemen a.d.v. de zogeheten MKB Canvas. Inmiddels mag ik mijzelf gecertificeerd consultant noemen. Persoonlijk vind ik het een mooie tool die je kan inzetten om iets meer inzicht te krijgen in waar kan er binnen je onderneming aandacht aan geschonken worden zodat je nog meer uit je onderneming kan halen.
Methodiek
Er zit uiteraard een hele methodiek achter en dit werken we uit in een scan met een 360° begeleidingsmethode erachter. Maar voor nu wil ik jullie deze maand meenemen in de focus gebieden; De klantreis, de buiten cirkel, de interne organisatie de binnen cirkel en in het midden leiderschap.
Klantreis;
Uiteraard wil je graag dat je lead of prospect een klant wordt. Hiervoor moet je marketing goed op orde zijn, maar ook je verkoopproces. Als de klant dan een dienst of product bij je heeft afgenomen dan is het wel zaak dat je product en service goed op orde zijn zodat ze klant blijven. Relatie beheer is dan ook heel belangrijk. Want dan kan deze ambassadeur zelfs weer tot nieuwe leads, prospect of zelfs klanten leiden.
Klinkt simpel natuurlijk maar het werkt wel.
Marketing; mensen bereid maken tot kopen
Verkoop; denkproces omzetten tot koop, waarde ervaren
Product & Service; Lever wat je beloofd
Relatiebeheer; investeer in je klant zodat hij (organisch) voor je kan verdienen.
Klantreis – Circle of Business draaiende houden
Wil je als ondernemer hier meer van weten dan drink ik graag een kop koffie met je.
Bel of mail me gerust, 06-53898854/ marije@kuppensmanagement.nl.
Voor meer informatie kijk eens op mijn site; www.kuppensmanagement.nl
Fijne dag, Marije
#teamtraining#samenwerking#ondernemen#organisatieverbetering#doelen#interneorganisatie